Private blog network – czym jest i jak z niego korzystać?

Marketing Usługi Witryny internetowe

Jeśli interesuje Cię dobra oferta PBN, skieruj się na pbnmarket.pl.

Żeby konsument wyszukał twoją działalność powinieneś nie tylko mieć firmową stronę internetową, ale też zadbać o jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest treść strony i to czy regularnie pojawiają się na niej nowe wyczerpujące i pomocne dla odbiorcy treści. Ale nie wolno także zaniedbać tzw. link buildingu, czyli pozyskiwania linków zewnętrznych kierujących na stronę. Jedną ze strategii link buildingu jest stosowanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.

Private blog network – proste zdobywanie dużej ilości zróżnicowanych linków

PBNy są prywatne, bowiem są zakładane a potem administrowane przez jeden podmiot (przeważnie przez większą agencję marketingową bądź firmę SEO), który troszczy się o jakość udostępnianych tam artykułów. PBNy są z reguły stosowane jako jeden z punktów złożonej strategii marketingowej, co warto mocno zaakcentować, bowiem najlepsze rezultaty ich zastosowania daje się zauważyć w stosunku do stron, które zostały wcześniej rzetelnie zoptymalizowane pod kątem zawartości oraz technicznym. Prywatne sieci blogów nie tylko pozwalają na pozyskanie sporej ilości linków przychodzących do witryny, ale także na ich zróżnicowanie, co jest dobrze widziane przez algorytmy wyszukiwarek. Za mankament PBNów można uznać niestety to, że ich wykonanie to spory koszt, a potem należy poświęcać mnóstwo godzin na utrzymanie ich w wysokiej jakości.

Jak korzystać z PBN? Proponujemy artykuły z linkiem kanonicznym i wizytówki NAP

PBNy idealnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bo można za ich pośrednictwem zamieszczać tematyczne artykuły sponsorowane stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to NAP? To właściwie każde miejsce online, gdzie przedstawione są najistotniejsze dane kontaktowe firmy – jej e-mail czy telefon, pełna nazwa oraz adres stacjonarny. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim też strona na portalu społecznościowym, profil w ogólnodostępnym katalogu biznesowym lub artykuł, pod którym podano firmowe dane teleadresowe.

Inny efektywny sposób na wykorzystanie możliwości PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. Polegają one na powtórnej publikacji ciekawych artykułów z dodaniem odnośnika do źródła tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takiej sytuacji algorytmy wyszukiwarek na ogół oceniają lepiej jakość pierwotnego artykułu, bowiem odnajdywanie linków do niego na rozmaitych witrynach zewnętrznych rozumieją jako znak, że pod danym adresem kanonicznym znajdują się godne uwagi, wiarygodne teksy. Publikacje z linkiem kanonicznym najlepiej sprawdzają się przy treściach z sektora YMYL (Your Money Your Life), w którym ważne jest wypracowanie wysokiego autorytetu, czyli tych powiązanych głównie z doradztwem prawnym, aktualnymi wydarzeniami, inwestycjami i medycyną.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO