Google radzi, czym się kierować przy zatrudnianiu firmy SEO?

Marketing Usługi Witryny internetowe

Jak wybrać firmę SEO - poszerz swoje wiadomości!

Kiedy prowadzisz swój biznes i uruchamiasz dla niego stronę www, na pewno po czasie zastanawiasz się, jakie działania podjąć, żeby była ona widoczna pierwszej stronie rezultatów wyszukiwania. Wiadomo wszak, iż w XXI w. widoczność w internecie jest jednym z warunków sukcesu, gdyż to właśnie tu znaczna grupa klientów po raz pierwszy zetknie się z twoją działalnością. Jak wobec tego wybrać rzetelną firmę SEO? Zalecamy kierować się podpowiedziami specjalistów.

Google podpowiada, jak wybrać rzetelną agencję SEO

Nie można zaprzeczyć, iż cały sektor usług SEO, a więc działań mających na celu optymalizację stron www pod kątem wyszukiwarek, zaistniała i cały czas rozwija się zasadniczo wyłącznie za dzięki wyszukiwarce Google. Pomimo istnienia innych alternatyw, jak przykładowo Bing, DuckDuckGo bądź Yahoo, nadal najważniejsze są pozycje zajmowane w wyszukiwarce firmy z Mountain View. Każdy więc, kto pragnie zyskać widoczność w sieci, musi zapracować na swoje miejsce w top 3 w Google. W przypadku usług, w których występuje mocna konkurencja, na ogół jest to nierealne bez konsultacji ze specjalistami z agencji SEO. Google postanowiło pomóc tym, dla których idea optymalizacji stron jest czymś zupełnie nowym, i nakręciło krótki instruktaż, jak wybrać rzetelną agencję SEO.

Cechy dobrej agencji SEO zdaniem Google

Pracownik Google z ponad dziesięcioletnim stażem klarownie wyjaśnia, jak rozpoznać dobrą firmę SEO, wymieniając wśród nadrzędnych cech między innymi:

  • rozpoczęcie pozycjonowania i optymalizacji od dowiedzenia się, jak działa biznes klienta, jakie są cele jego przedsiębiorstwa i kto jest jego najpoważniejszą konkurencją,
  • zdolność oceny budżetu oraz czasu potrzebnego do wykonania planowanych działań,
  • zapewnienie witrynie wsparcia technicznego i praca nad ulepszeniem jej użyteczności,
  • przejrzystość odnośnie prowadzonych wdrożeń, przykładowo poprzez cykliczne raporty oraz ciągły dostęp do statystyk strony,
  • zagwarantowanie stronie wsparcia technicznego oraz prowadzenie działań nad poprawą jej użyteczności,
  • zadbanie o całościową widoczność strony internetowej, a nie jedynie zdobywanie pozycji w wyszukiwarce na określone frazy.

Pracownica Google podkreśla również, że dobra firma SEO w żadnym razie nie obieca fenomenalnych rezultatów z dnia na dzień, gdyż optymalizacja strony internetowej jest procedurą długofalowym, często dającą pierwsze efekty dopiero po kilku miesiącach działań.