Czym jest audyt SEO?

Usługi Witryny internetowe

Chcesz zlecić audyt sklepu internetowego? Skieruj się tutaj.

Wedle internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN audyt oznacza kontrolę spółki, firmy bądź przedsiębiorstwa pod kątem przeróżnych aspektów, np. organizacyjnych i finansowych, a także ocenę możliwości dalszego rozwoju. Co, biorąc powyższe pod uwagę, oznacza zatem audyt SEO? Jest to dogłębna analiza strony internetowej, oceniająca przeróżne jej aspekty, jak szybkość wczytywania się witryny, meta opisy i tytuły, strukturę nagłówków, kod strony i wiele bardziej i mniej istotnych elementów. Prócz samego wskazania nieprawidłowości oraz błędów, w dobrym audycie SEO muszą być zamieszczone także sugestie odnośnie rozwiązania wymienionych problemów.

Audyt SEO sprawdza witrynę internetową pod względem zgodności ze standardami W3C, zawartości strony, użyteczności, a także bezbłędności kodu. Poza tym sprawdzane jest także, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. W uproszczeniu, audyt SEO zamawia się w agencji, aby znalazła ona wszystkie dysfunkcje strony i – co najważniejsze – zaleciła działania, które umożliwią ich naprawę.

Audyt SEO – darmowy czy płatny?

Online jest masa stron i narzędzi, dzięki którym można szybko i bez ponoszenia żadnych kosztów przeprowadzić audyt SEO strony internetowej. Atuty takiego rozwiązania? Cena oraz szybkość. Minusy? Całkiem sporo. Dema lub też bezpłatne narzędzia z niewielką paletą funkcji, nie są idealne. Jeżeli już wykażą jakieś błędy na stronie, to zapewne nie wszystkie. Mnóstwo pomyłek (m.in. w kodzie) spostrzec można jedynie w czasie analizy przeprowadzonej nie przez algorytm, a przez specjalistę w danej dziedzinie.

Na płatny audyt SEO przeprowadzany przez agencję należy zaczekać z reguły od kilku dni do blisko 30 dni. Okres na przekazanie dokumentu powinien zostać określony w umowie zawartej z agencją, która podjęła się jego wykonania. Taki audyt umożliwia wykrycie wszystkich istotnych problemów ukrytych w witrynie. Jeżeli strona została postawiona na gotowym szablonie albo na platformie pokroju Shoper czy Magento, to błędów do naprawienia może być mnóstwo. Kiedy strona powoli się ładuje i ma zasadniczo zerową widoczność na istotne dla klienta frazy, to też są to znaki, że zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu będzie świetnym rozwiązaniem.

SEO audyt – co ujawni, gdy będzie wykonany dobrze

Uważnie przeprowadzony audyt SEO może obnażyć wiele błędów strony, najczęściej:

  • niska prędkość wczytywania się witryny w wersji mobilnej i desktopowej,
  • błędy strony w wersji na komórki, np. zbyt wolne wczytywanie się różnych elementów,
  • nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
  • nieprawidłowości w hierarchii nagłówków,
  • problemy z dostępnością witryny dla botów wyszukiwarek,
  • powody słabej widoczności strony na frazy kluczowe,
  • brak czy też niekompletna wizytówka Google Moja Firma,
  • brak metadanych,
  • niska jakość zawartości strony,
  • poprawność kodu strony,
  • faktyczna liczba zaindeksowanych podstron,
  • brak bądź niewłaściwe połączenie z narzędziami Google (np. Google Search Console)

.

Siedziba firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]