
Jak mądrze wybrać firmę SEO?
Odwiedź seo4.net. Skorzystaj z pomocy profesjonalistów z firm SEO.
Firmy oraz administratorzy stron internetowych, którzy pragną, by dotrzeć do najlepszych pozycji w wyszukiwarce, są w stanie to uzyskać na przynajmniej kilka sposobów. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to podejmowanie działań osobiście. Nie dysponując kwalifikacjami w tematyce SEO i nie obserwując regularnie informacji o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno postępować rzetelnie i – kluczowe – skutecznie. Kolejny sposób to zatrudnienie na etat specjalisty SEO, jednakże nie każda firma może sobie na to pozwolić z uwagi na koszty. Trzeci sposób to nawiązanie współpracy z agencją SEO. Budżet zarezerwowany na zadania agencji SEO można dostroić do możliwości finansowych zlecającego. Atutem współpracy z agencją SEO jest to, że nie licząc fachowców od SEO w zatrudnione są tam również eksperci od kodowania, projektowania graficznego, kampanii Google Ads i content marketingu, którzy służą rzeczową pomocą w tych sferach.
Agencja SEO – transparentność jej działań jest ważna
Polskich agencji SEO jest wiele. Co wziąć pod uwagę podczas poszukiwań firmy, która poprawi naszą widoczność w SERP? Zalecamy postawić na firmę, która istnieje na rynku od kilku lat. Liczba firm SEO, ale również tych kreatywnych i marketingowych, co roku się zwiększa, co nie zawsze niesie za sobą wysoką jakość usług. Wybierając agencję, która istnieje od około dziesięciu lat, można mieć pewność, że ma ona znaczne doświadczenie i może bez trudu zaprezentować pokaźne portfolio swoich poprzednich klientów. Agencje SEO zazwyczaj na swoich stronach posiadają sekcję z prezentacją tzw. „kejsów”. Przed zatwierdzeniem umowy warto zapoznać się ze opisy takich przypadków, by sprawdzić, jakich efektów można się spodziewać po danej agencji, a także to jakie problemy udało jej się rozwiązać oraz dla jakich branż pracowała. Rzetelna agencja SEO to taka, której praca jest przejrzysta: pisze o harmonogramie zadań na zbliżające się miesiące, jak również przekazuje raporty z wykonanych działań i ich następstwa.
Druga licząca się kwestia to spersonalizowana oferta i dostrojenie zakresu prac do profilu działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeśli agencja SEO na pytanie ofertowe reaguje w przeciągu 15 minut, a oferta wygląda jak sztampowy szablon, powinien to być znak alarmowy. Po otrzymaniu pytania pracownik kompetentnej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, by poprosić o dokładniejsze informacje o firmie, niezbędne do utworzenia dla niej kompleksowej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie można odszukać samodzielnie w sieci, jak np. informacja o prowadzonych dotąd pracach SEO oraz o najważniejszych dla klienta usługach albo towarach, które potrzebuje wypromować.
Opłata za rezultaty – czy to dobry system rozliczenia z firmą SEO?
Nieufnie należy podejść do firm SEO, które oferują typ umowy z zapłatą za wypracowany rezultat. W takim modelu płatność odbywa się dopiero wtedy, kiedy słowa kluczowe uzyskają uzgodnione w umowie pozycje w SERP (np. wejdą do Top3 czy też pierwszej strony wyników). To wciąż stosunkowo popularny rodzaj rozliczeń, aczkolwiek niesie ze sobą spore zagrożenie – można wszak uzyskać błyskawiczny efekt naruszając reguły określone przez Google. Nieustannie uaktualniany algorytm także nie ułatwia dotrzymania obietnic złożonych klientowi, z tej przyczyny sumienna firma SEO nigdy nie zapewnia zdobycia konkretnych efektów. Co do ceny za usługi firmy SEO, to rzadko jest ona stała – co do zasady w pierwszych miesiącach po podpisaniu umowy nieodzowne jest zaangażowanie większego budżetu, by przeprowadzić dogłębny audyt SEO, a następnie wprowadzać w życie wszystkie wyliczone w nim prace. W kolejnych miesiącach współpracy, gdy witryna zleceniodawcy jest już zoptymalizowana, wydatki na działania bywają o wiele mniejsze.
Siedziba firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]